Cupoanele de reduceri sau voucherele sunt un fenomen pe care antreprenorii din mediul online nu trebuie să le ignore anul acesta.
Chiar dacă în comerțul electronic românesc achizițiile sunt, încă, influențate de temerile consumatorilor privind siguranța datelor și a efectuării de plaților cu cardul, această strategie de impulsionare a vânzărilor este în plină evoluție.
Comportamentul pieței ne arată ca potențialii cumpărători sunt tot mai dornici să facă economii utilizând cupoane, vouchere, sau coduri promoționale.

Această tendință plasează website-urile cu reduceri colective din România pe locul al treilea în preferințele utilizatorilor de internet, o poziție deloc de ignorat.
Care ar fi așteptările pentru 2015 pentru utilizarea cupoanelor de reduceri online?
Antreprenorii trebuie să aibă în vedere o stabilizare a pieței, posibilitatea de a se specializa pe domenii și evoluția rapidă a fenomenului.
Daca atunci când Groupon, cel mai cunoscut site care utilizează cupoane de reducere electronice, a intrat pe piața românească, acest tip de afacere a avut o creștere incredibilă, atrăgând sute de antreprenori, astăzi, după ieșirea marii companii de pe piață, optimismul nu mai este la fel de mare.
Din zecile de site-uri de reduceri colective au rămas doar câteva, binecunoscute, care și-au găsit propria strategie, încercând să copieze cât mai puțin modelul firmelor asemănătoare din afară.
Stabilizarea pieței este un avantaj pentru proprietarii de astfel de site-uri, deoarece odată cu ea încrederea clienților este într-o continuă creștere.
Prin conturarea unor nișe bine stabilite care au succes în comertul electronic, paginile de reduceri colective sunt în plin demers de specializare.
Deși cupoanele de reduceri sunt folosite de diverse magazine, de la domeniul alimentar (pizza, restaurante pe bază de comandă online) și până la rezervarea vacanțelor, site-urile de reduceri colective au tendința de a se specializa pe acele nișe care au priză la public.
Astfel, o mai bună targetare are ca rezultat o fidelizare mai eficientă a clienților.
În acest moment, cele mai utilizate sunt cupoanele de reducere care ofera beneficii economice, fie că sunt discounturi pentru produsul achiziționat sau pentru o achiziție viitoare.
Nișele în care folosirea cupoanelor de reduceri online dau cele mai bune rezultate sunt comercializarea produselor de cosmetică și îmbrăcăminte, serviciile de turism și abonamentele pentru clinici de înfrumusețare, sănătate și analize medicale.
Adăugând că în 2014 cele mai multe comenzi online au fost procesate de magazinele de fashion, cosmetice și accesorii, este clară tendința de evoluție a acestui segment.
Hainele și electronicele sunt pe primul loc în achizițiile on-line, fapt care le transformă într-o piață profitabilă pentru deținătorii de site-uri cu reduceri colective.
Totuși, în timp, va fi nevoie de un plus de creativitate și imaginație pentru a găsi strategii care să mențină interesul cumpărătorilor.
De partea cealaltă, beneficiarii cupoanelor de reducere vor fi din ce în ce mai deschiși în testarea pieței.
Avantajele pe care cumpărătorii le au la folosirea cupoanelor de reduceri – beneficii economice, simplitate și rapiditate în utilizare – sunt cele care vor sprijini creșterea vânzărilor din comerțul electronic online.
Mai mult, interesul clienților pentru cupoanele de reduceri online va fi alimentat și de încercarea retailerilor de a implementa această strategie de vânzare și în magazinele propriu-zise, urmând modelul business-urilor de succes din Statele Unite.

Niciun comentariu