
Programul a fost conceput pentru a stimula înfiinţarea de noi IMM-uri de către tineri, pentru a creşte potenţialul de accesare al surselor de finanţare şi pentru a dezvolta aptitudinile antreprenoriale ale tinerilor.
Punctual, programul urmareşte:
a) Dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor.
b) Stimularea demarării şi dezvoltării firmelor nou-înfiinţate, facilitând accesul acestora la diverse surse de finanţare.

– vârsta maximă a asociaţilor trebuie să fie de 35 de ani.
– asociaţii trebuie să nu fi avut această calitate în alte firme până la data înscrierii în prezentul program.
– planul de afaceri realizat trebuie sa obţină un punctaj cât mai mare la aplicaţia on-line.
– numărul minim de asociaţi debutanţi este de 1, iar cel maxim de 5.
– obiectul de activitate trebuie sa aibă maxim 5 grupe de activităţi CAEN, cu excepţia: intermedieri financiare şi asigurări, tranzacţii imobiliare, jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, explozibili, tutun şi alcool, precum şi activităţile excluse de normele europene cu privire la ajutorul de stat.
– numărul minim de salariaţi la momentul obţinerii facilităţilor de finanţare trebuie să fie de 2 angajaţi.
– 50% din profitul realizat în anul precedent trebuie neapărat să fie reinvestit în afacere.

– acordarea de finanţări nerambursabile în valoare de maxim 50% din valoarea proiectului de investiţii, dar fără să depăşească echivalentul sumei de 10.000 euro şi numai în primii 3 ani de la înfiinţarea întreprinderii.
– acordarea de garanţii de stat în valoare de maxim 80% din valoarea creditului solicitat (pentru creditele contractate în vederea realizării planului de afaceri), dar nu mai mult de echivalentul sumei de 80.000 euro.
Garanţiile sunt obţinute prin intermediul Fondului National de Garantare al Creditelor pentru IMM.
– scutirea de la cheltuielile de asigurări sociale datorate de angajatori pentru maxim 4 salariaţi angajaţi pe perioadă nedeterminată, dar în limita unui salariu mediu brut pe economie din anul precedent pentru fiecare angajat.
– scutirea de la plata taxelor pentru operaţiunile de înmatriculare efectuate la Oficiile Registrului Comerţului pentru înregistrarea microîntreprinderii.

– achiziţia de terenuri în vederea realizării de construcţii, achiziţia de echipamente şi utilaje noi (dar nu li se poate accelera amortizarea), imobile, mobilier, mijloace de transport, etc.
– decontarea cheltuielilor de punere în funcţiune a utilajelor, chiriilor pentru spaţiile utilizate, cheltuielile aferente racordării la utilităţi, costurile cu materiile prime, costurile de personal, servicii externe de contabilitate, consultanţă sau IT (cu menţiunea că serviciile de consultanţă nu pot depaşi 10% din valoarea eligibila a proiectului).
– achiziţia de brevete, licenţe, mărci comerciale sau alte drepturi similare (în cazul în care se doreşte investiţia în active necorporale).
– NU se vor putea acoperi din aceste fonduri ratele la împrumuturile bancare sau la contractele de leasing şi nici nu se va suporta TVA-ul aferent achiziţiilor realizate.

Finanţarea programului în discuţie este realizată pe baza fondurilor de la bugetul de stat prin acordarea de finanţări nerambursabile pentru minim 1100 de intreprinderi.
Înscrierea on-line a planurilor de afaceri de către SRL-D se poate face pe pagina web a aippimm.

Până în momentul de faţă, s-au înscris 1204 întreprinderi încadrate în categoriile SRL, SRL-D şi I.I., dar numărul acestora creşte pe zi ce trece.
Nivelul de procesare a planurilor de afaceri trimise se încadrează de asemenea, în diverse stadii: “formulare trimise”, “acceptat la depunere”, “dosar depus, acceptat la evaluare”, “respins la evaluare”, “dosar evaluat, se aşteaptă semnarea contractului”, “contract semnat, se asteapta plata”, “dosar respins, nu se efectuează plata”.

Niciun comentariu