Începutul anului 2013 venea cu vești proaste pentru toți deținătorii de autovehicule.
Conform declarațiilor reprezentanților companiilor la care se pot încheia asigurari RCA, la acel moment se dorea o creștere a tarifelor cu aproximativ 25-30% pe motiv ca societățile de asigurare nu mai puteau acoperi daunele și mergeau în pierdere.
La scurt timp după aceste declarații, undeva la sfârșitul lunii ianuarie, CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurărilor) a anticipat ca acest lucru nu este posibil și că în realitate valorile polițelor de asigurări RCA vor rămâne la același nivel sau în cel mai rau caz vor crește cu cel mult 5%.

Odata ce acesta începea să mărească puțin pretul, un altul venea cu oferte tentante și în acest fel mulți clienți ai primului plecau către cel care avea prețul mai mic.
Dezvoltarea puternică a mediului online în acest domeniu și tarifele RCA mici oferite de către site-urile de profil în comparație cu cele ale brokerilor, au rezultat nu în creșterea tarifelor, ci din contră, chiar în micșorarea acestora cu câteva procente.
Această luptă pentru câștigarea clienților a adus într-un final avantaje tuturor celor ce sunt obligați prin lege să încheie polițe de asigurări RCA.
Controale ASF la jumătatea acestui an la mai multe companii de asigurări
ASF (Autoritatea de Supraveghere a Asigurărilor) a derulat începând cu luna mai controale la 3 dintre cele mai mari firme de asigurări din România.
Neregulile găsite au adus la bugetul statului peste 40.000 de euro sub formă de amenzi, iar una din companii (Euroins) și-a pierdut provizoriu dreptul de a mai încheia asigurări RCA, drept recâștigat după ce a luat măsuri de combatere a neregulilor găsite.
Cele mai multe plângeri ale clienților acestor companii făceau referire la:
1. Felul în care se făceau constatările și plăteau despăgubirile.
În cazul Euroins, dosarele de daună erau în permanență amânate sau nu erau soluționate, iar Omniasig nu respecta prevederile legale referitoare la constatarea și plata despăgubirilor.
2. Modul în care unele companii acceptau plata despăgubirilor.
În cazul Astra Asigurari s-a constatat, în urma plângerilor clienților, că firma “inventase” un nou mod de plată al despăgubirilor: constatau daunele și trimiteau un SMS șoferilor păgubiți cu suma pe care erau dispuși să o platească, aceasta fiind bineînțeles mult mai mică decât valoarea reală a pagubelor, lucru ce contravine reglementărilor legale.
Legea prevede clar că păgubitul se poate duce la orice service dorește să își repare mașina, achită factura, iar firma de asigurari RCA este obligată ca în termen de 10 zile să dea banii înapoi păgubitului în baza facturii.
Ultimele noutăți privind asigurarea RCA
Ministrul Sănătății, domnul Eugen Nicolaescu, este cel care s-a gândit că un procent din polițele RCA ar trebui să fie plătit către bugetul de stat și apoi către Ministerul Sănătății, motivând că cele mai multe accidente se soldează cu traume, iar cei implicați în aceste accidente au nevoie de îngrijiri medicale.
Companiile care încheie asigurări RCA spun că acest lucru s-ar reflecta în prețul final pe care clientul ar urma să îl plătească și cred că în acest fel va crește substanțial numărul celor care vor circula fără poliță de asigurare obligatorie.
Vom vedea ce se va întâmpla. Totuși, nu cred ca domnul ministru are în vedere și faptul că aproape toți cei implicați în incidente plătesc contribuții de sănătate și cheltuiala este acoperită de acolo și că nu trebuie să platim de două ori același lucru.

Niciun comentariu