Ce este insolvența?

0

Insolvența reprezintă situația în care o întreprindere nu mai poate să-și îndeplinească obligațiile financiare faţă de un creditor sau mai mulţi, pe măsură ce datoriile devin scadente.

Înainte ca o întreprindere insolvabilă să se implice în procedurile de insolvență, cel mai probabil aceasta se va implica în acorduri informale cu creditorii, pentru a ajunge la diferite înţelegeri privind efectuarea unor modalități alternative de plată.

Principalele cauze ale instalării stării de insolvență sunt gestionarea defectuoasă a numerarului, previziunile privind reducerea intrărilor de numerar sau creșterea cheltuielilor.

grafic scădereFactorii care conduc la starea de insolvenţă
Angajarea unei societăți de contabilitate neadecvată sau gestionarea ineficientă a resurselor umane poate contribui la insolvenţă.

De exemplu, managerul contabil poate să calculeze și/ sau să urmeze în mod necorespunzător bugetul companiei, care poate conduce la o depășire a cheltuielilor. Cheltuielile se acumulează foarte repede atunci când prea mulți bani ies din companie, iar intrările de capital sunt insuficiente.

Creșterea costurilor furnizorilor poate contribui, de asemenea, la generarea stării de la insolvenţă. Atunci când o companie trebuie să plătească prețuri crescute pentru bunurile și serviciile care contribuie la oferta lor, aceasta va creşte preţurile ca acele costuri suplimentare să fie suportate de către consumator.

Pentru a plăti mai puţin pentru acel produs sau serviciu, în loc să plătească preţul crescut, mulți consumatori vor cumpăra din altă parte. Astfel, pierderea clienților va duce la scăderea veniturilor pentru plata creditorilor companiei.

Procesele cu clienții sau cu asociații de afaceri pot duce o întreprindere în insolvenţă, deoarece compania poate ajunge în situaţia în care trebuie să achite ca şi daune sume mari de bani și nu îşi va mai putea continua operațiunile.

Atunci când operațiunile încetează, la fel se întâmplă și cu veniturile companiei. Lipsa de venituri duce la neplata facturilor neachitate și la creditori care îşi solicită drepturile băneşti.

Unele companii devin insolvabile deoarece nu-şi adaptează ofertele pentru a se întâlni şi potrivi cu nevoile în schimbare ale consumatorilor, iar când consumatorii încep să apeleze la alte companii care oferă o varietate mai mare de produse și servicii, compania va pierde imediat din profit dacă nu se adaptează rapid la piață.

Cheltuielile vor depăși veniturile, iar facturile vor rămâne neplătite.

Negocierea cu creditorii
Proprietarii companiei pot contacta direct creditorii și solicita acestora restructurarea datoriilor în rate mai uşor de gestionat, însă, în mod obișnuit, creditorii sunt susceptibili la această abordare deoarece înțeleg că la respectiva companie au apărut probleme legate de fluxul de numerar și își doresc ca datoria să le fie rambursată cât mai repede.

Restructurarea datoriilor companiei aflate în insolvenţă
Când proprietarul companiei intenționează să restructureze datoriile acesteia, el elaborează un plan realist prin care va arata modul în care va putea reduce cheltuielile generale ale firmei și va putea în continuare să-şi îndeplinească obiectul de activitate şi să desfășoare operațiuni.

Apoi acesta va crea un plan, detaliind modul în care datoria poate fi restructurată, utilizând reducerea costurilor sau alte mijloace de sprijin.

Planul va arăta creditorilor modul în care întreprinderea poate produce cash flow suficient din operațiuni profitabile, în acelaşi timp achitându-şi şi datoriile.

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe Știri-economice.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.