Există diferențe între Visa și MasterCard?

0

Majoritatea românilor au astăzi cel puțin un card de credit. Cele mai mari companii de carduri de credit sunt Visa Inc. și MasterCard Inc.

Deşi ambele companii oferă carduri de credit cu caracteristici și utilități similare, există şi unele diferențe.

Cele două companii sunt tranzacționate public, Visa și MasterCard deţinând o capitalizare de piață de 171,7 miliarde USD, respectiv 97,5 miliarde USD.

card de credit visa sau mastrecardCum funcționează cardurile de credit
Companiile de carduri de credit, cum ar fi Visa și MasterCard, nu eliberează de fapt carduri de credit individuale, acestea fiind emise de instituții financiare.

Instituția financiară emitentă stabilește termenii și condițiile cardului de credit, inclusiv ratele dobânzilor, comisioanele, recompensele și alte caracteristici, iar atunci când titularul cardului de credit plătește factura, cea care recepţionează plata este instituția financiară – şi nu societatea de carduri de credit.

Visa, MasterCard și alte companii de carduri de credit, cum ar fi American Express Co. și Discover Financial Services fac bani prin tarifarea comercianților și a companiilor cu o taxă pentru acceptarea cardurilor ca şi modalitate de plată.

Aceste firme nu se consideră companii financiare: Visa se referă la ea însăși ca o companie de tehnologie a plăților, iar MasterCard preferă să fie numită o companie tehnologică în industria plăților globale.

Unde diferă Visa de MasterCard
Diferențele dintre ratele dobânzilor, limitele de credit, programele de recompense și avantaje sunt controlate de instituțiile financiare emitente, iar Visa și MasterCard concurează pentru instituțiile financiare respective.

Companiile de carduri de credit vor oferi anumite avantaje şi stimulente, cum ar fi protecția împotriva furtului de identitate și a fraudei, asigurarea de călătorie și de închiriere auto sau protecția cumpărăturilor.

Clienții cardurilor de credit business pot avea, de asemenea, anumite reduceri preferenţiale la hoteluri, linii aeriene și benzinării.

În funcție de volum, comercianții pot negocia diferite reduceri cu companiile cardurilor de credit.

Întrucât singura diferență de bază dintre cardurile de credit este reprezentată de avantajele pe care acestea le oferă, alegerea rețelei de carduri corecte se reduce la ceea ce clientul apreciază mai mult.

De exemplu, Visa tinde să aibă o acoperire mai bună la nivel mondial în ceea ce privește asigurările pentru automobile închiriate decât MasterCard, însă în anumite țări acest beneficiu este exclus total.

MasterCard oferă „protecție la returnare” pe foarte puține carduri, în timp ce cardurile Visa’s Signature au adoptat pe scară largă acest serviciu.

Pentru deținătorii de carduri Gold sau de altă natură, companiile de carduri de credit pot oferi și servicii de concierge pentru a face față anumitor sarcini și a economisi timpul consumatorilor.

Aceste avantaje şi servicii variază foarte mult și, spre exemplu, pot oferi acces la biletele unor evenimente importante, rezervări la restaurante, recomandări de hoteluluri, acces preferențial în restaurantele și barurile din aeroporturi sau chiar servesc la achiziționarea de cadouri.

La cerere, multe dintre cardurile de credit care participă la programele de recompense oferite de bancă pot fi schimbate de la Visa la MasterCard și invers, emise din nou și înmânate utilizatorilor.

În loc de concluzie
Visa și MasterCard sunt două dintre cele mai populare branduri de carduri de credit din lume, chiar dacă aceste companii nu eliberează efectiv cardurile de credit.

Băncile și alte instituții financiare sunt cele care le eliberează, fixând atât ratele dobânzilor, cât și limitele de credit, sponsorizând și programele de recompense pentru utilizatori.

Întrucât Visa și MasterCard sunt de obicei acceptate pe tot globul, atunci când are de-a face cu cardurile de credit, consumatorul ar trebui să se concentreze mai degrabă asupra ratei dobânzii și a proprietăţilor, caracteristicilor cardului, decât asupra mărcii acestuia.

Diferențele reale dintre companiile de carduri de credit sunt subtile, acestea având cu adevărat un impact asupra consumatorului atunci când vine vorba de avantaje cum ar fi protecția împotriva fraudei, asigurarea de călătorie sau de închiriere a mașinii etc.

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe Știri-economice.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.