Produse care costă mai mult să le foloseşti decât să le cumperi

0

Dacă tu eşti cel care face cumpărăturile alimentare în casă, probabil că urmăreşti anunțurile publicitare săptămânale și ai observat că magazinele alimentare oferă, în fiecare săptămână, unele oferte uimitoare la anumite produse.

De obicei, aceste oferte sunt atât de avantajoase, încât magazinele alimentare pierd bani cu ele. Atunci, de ce le fac? Pentru că acestea au rolul de a atrage consumatorul în magazin, unde va cumpăra şi altceva, mult mai mult decât cele câteva produse aflate la ofertă.

De fapt, pentru că economisiţi atât de mult cumpărând produsele aflate la reduceri, puteți avea tendinţa de a face chiar mai multe cumpărături decât de obicei.

discountStrategia de marketing a preţului momeală
Strategia de marketing a preţului momeală este de cele mai multe ori asociată cu King Camp Gillette, un agent de vânzări care, în jurul anului 1900, a avut probleme în a-şi vinde produsul său revoluţionar: lamele de ras de unică folosință.

Aşa că Gillette a decis să renunțe la mânerul aparatului de ras, pe care sunt montate lamelele, făcându-l detaşabil şi a oferit oamenilor un produs gratuit, cu care inevitabil a pierdut bani.

Aceştia s-au bucurat că au economisit bani cu mânerul şi nu au mai contorizat şi cheltuielile cu lamele de unică folosință, care întregeau produsul final.

După mai multe achiziții ale lamelor pe cap de consumator, Gillette şi-a recuperat banii pierduţi pe mâner și apoi a ieşit pe profit. Aşa s-a născut strategia de marketing a preţului momeală.

Strategia nu se aplică numai produselor alimentare
Această strategie de marketing a preţului momeală nu este folosită doar de magazinele alimentare. Ai cumpărat vreodată un telefon mobil? Sau un computer în sezonul sărbatorilor? Dar o stație de jocuri Xbox sau PlayStation?

Gândiţi-vă un moment la un computer: pe lânga partea de hardware, aveţi nevoie şi de cea de software, nu-i aşa?

Apoi îndreptaţi-vă privirea spre imprimanta cu jet de cerneală și veţi găsi un alt element a strategiei preţului momeală.

Vânzarea imprimantei cu jet de cerneala este de fapt una dintre cele mai evidente strategii de marketing a preţului momeală.

Puteți achiziționa o imprimantă de marcă nou-nouță pentru cateva sute de lei, dacă comparaţi cu atenţie preţurile la produsele on-line, dar lucrurile vor fi un pic diferite atunci când vei avea nevoie să cumperi un cartuș de cerneală nou, iar acesta va avea aproximativ acelaşi cost ca şi imprimantă achiziţionată anterior.

Contractele și strategia de marketing a preţului momeală
Companiile de telecomunicații investeasc în clienții lor oferindu-le periodic upgrade-uri și reduceri la cele mai populare telefoane. Aceştia vor obține un nou telefon gratuit sau la un preţ semnificativ redus, dar condiția generală este reînnoirea contractului.

Acest contract oferă companiei de telefonie garanția că îşi va recupera investiția care a fost făcută în tine, ca şi client. De aceea există o taxă de penalizare pentru renunţarea la contract din partea clientului mai devreme decât termenul scadent.

Este pur și simplu o metodă prin care compania se asigură că strategia de marketing a preţului momeală va funcţiona. Dacă renunți la contract, aceasta îşi va primi în continuare banii înapoi pentru a acoperi costul telefonului.

Mai există „oferte“ contractuale, cum ar fi un aparat de cafea gratuit sau la un preț redus, atunci când te înscrii pentru un abonament de cumpărare a cafelei pentru 12 luni.

Preţul momeală reprezintă o gratuitate sau un preț redus, care te atrage sub forma unei oferte de nerefuzat; pe termen lung însă, se dovedește că, de obicei, vei plăti prețul întreg.

Strategii de marketing extreme ale preţului momeală
Când Sony a lansat PlayStation 3, a făcut-o utilizând strategia preţului momeală. Compania a știut că va pierde bani pe fiecare consolă vândută, dar că pierderea va fi acoperită din vânzarea jocurilor, a garanțiilor extinse și a accesoriilor.

În 2006, când Sony a lansat PlayStation 3, compania de cercetare iSuppli a estimat o pierdere în jurul valorii de 300 de dolari pe unitate. Iar un consumator trebuie să cumpere o mulțime de jocuri pentru a recupera cei 300 de dolari investiții în acesta.

Ceea ce a salvat Sony a fost sa se concentreze pe reducerea costurilor de fabricație cât mai repede posibil, astfel încât să-şi reducă pierderile din mers.

Până în decembrie 2009, iSuppli a estimat pierderea Sony la doar 37 de dolari pe unitate, o scădere uriașă faţă de pierderea de investiții inițială. Până în februarie 2010, din rapoartele financiare Sony a reieşit că pierderile lor au scăzut la 18 $ pe unitate, preconizând în continuare o reducere de 15% a costului de producție a PS3 până în martie 2011. Este mult mai ușor să recuperezi o pierdere de 18 $ pe consumator, decât pierderea iniţială de 307 $.

Strategia de marketing a preţului momeală și consumatorul
Acesta ești tu, doamnă sau domnule consumator. Tu ești cel vizat de aceste companii pentru a cădea în plasa acestor oferte irezistibile, pe care firmele speră că le veți plăti prin cumpărarea garanțiilor, accesoriilor, abonamentelor lunare, serviciilor în curs de desfășurare și a suportului tehnic pe care le veți găsi oferite alături de produs.

Ceea ce trebuie să reţii ca şi consumator este că produsele astfel achiziţionate nu reprezintă neapărat o afacere proastă, dar nici nu sunt exact „marea afacere” cum s-ar putea crede iniţial.

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe Știri-economice.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.